Kniha Bod zlomu je životopisom veľmi jednoduchej myšlienky. Podľa nej vznik módnych trendov, nástup a pokles kriminality, premena neznámych kníh na bestsellery, nárast fajčenia medzi dospievajúcou mládežou, fenomén šírenia informácií ústnym podaním alebo akýkoľvek počet iných záhadných zmien, ktorými sa vyznačuje každodenný život, najlepšie pochopíme, ak ich budeme považovať za epidémie. Myšlienky, výrobky, správy aj spôsoby správania sa šíria rovnako ako vírusy. A dramatický moment v epidémii, keď sa všetko môže naraz zmeniť, je bod zlomu...
Zmyslom tohto všetkého je nájsť odpoveď na dve jednoduché otázky tvoriace podstatu toho, čo by sme radi dokázali ako vychovávatelia, rodičia, pracovníci marketingu, obchodníci a zákonodarcovia: Prečo niektoré myšlienky, spôsoby správania alebo výrobky naštartujú epidémie a iné nie? A čo máme urobiť, aby sme sami naštartovali a riadili vlastné pozitívne epidémie?