(G1) Príbeh muža, ktorý zostal sám sebou, príbeh štvanca, ktorý si z obdobia totality nesie nálepku superzločinca. Jozef Roháč prvýkrát na seba upozornil tým, že uniesol komunistického papaláša. Išlo o vysokého štátneho úradníka a priateľa prezidenta Gustáva Husáka. Toho chcel použiť ako rukojemníka pri násilnom prechode československo-rakúskych hraníc. Autor Martin Mózer odkrýva zákulisie tohto únosu, ktorý bol dlhé roky zahalený rúškom tajomstva. Jedným z dôvodov bolo to, že prípad patril do sféry záujmu komunistickej tajnej polície (ŠtB). Nemenej závažnou kapitolou je Roháčov útek z najstráženejšieho väzenia v Ilave. Roháč bol jediným väzňom, ktorému sa odtiaľ podarilo utiecť.
Vážený návštevník, potvrdením pomocou tlačidla OK udeľujete súhlas nám a našim partnerom s použitím cookies pre nevyhnutné, analytické a marketingové účely na tomto zariadení. Voľbou Nastavenia môžete sami určiť, aké skupiny cookies je možné spracovávať, poprípade ich spracovanie úplne zakázať. Ukladanie potrebných cookies prebieha vždy, a to v záujme zachovania funkčnosti webovej prezentácie.
Cookies
V tomto okne môžete zvoliť kategórie cookies v súlade s vlastnými preferenciami.
Tieto cookies zaisťujú bezproblémovú prevádzku internetového obchodu. Umožňujú napríklad vloženie produktov do košíka, objednanie, či prihlásenie do obchodu. Nevyhnutné cookies nemožno deaktivovať, pretože by došlo k narušeniu správneho fungovania internetového obchodu.
Preferenčné cookies umožňujú, aby si internetový obchod zapamätal informácie, ktoré menia správanie a vzhľad internetového obchodu. Je to napríklad jazyk internetového obchodu.
Analytické nástroje, akými sú napríklad Google analytics môžeme sledovať, ako internetový obchod používate, z akých zdrojov a technológií k nám prichádzate. Na základe týchto údajov môžeme internetový obchod neustále vylepšovať, aby bol pre vás čo najlepší. Všetky údaje sú anonymizované, konkrétnych užívateľov teda identifikovať nevieme.
Spoločne s nástrojmi tretích strán môžeme zobrazovať vami preferované reklamy v partnerských sieťach presne podľa vašich záujmov. V prípade nesúhlasu je pravdepodobné, že vaše záujmy a preferencie nebudú zohľadnené a bude sa vám reklama zobrazovať plošne.