(C4) Odboj a partizánske hnutie v podjavorinskom regióne 1939-1945.
Publikácia mladého historika Juraja Krištofíka precízne a pútavo mapuje spoločenskú situáciu a predpoklady odboja a partizánskeho hnutia v kopaničiarskom regióne Bielych Karpát v širšom regióne okolo Starej Turej. Medzi Váhom a Novým Mestom nad Váhom na jednej a moravsko-slovenskými hranicami na strane druhej sa odohrával príbeh prevádzačov cez slovensko-protektorátne hranice v rokoch II. svetovej vojny, odbojných miestnych obyvateľov s rozdielnym náboženským i politickým presvedčením voči Slovenskému štátu a ľudáckemu režimu a s jedinečnou regionálnou mentalitou, ktoré ich nakoniec viedli do radou odboja. Kniha sa zameriava najmä na postihnutie osudov najvýraznejších odbojových formácií v regióne – partizánskeho oddielu Hurban s legendárnym i legendarizovaným miestnym veliteľom Milošom Uhrom a partizánskej brigády J. V. Stalina, vedenej pôvodne Ukrajincom Dibrovom. Autor sa nevyhýba ani kontroverzným témam zabitia oboch spomínaných partizánskych veliteľov či lúpežnej a násilnej činnosti niektorých partizánov či osôb, ktoré sa za partizánov vydávali. Prácu obohacujú desiatky autentických dobových fotografií.
Vážený návštevník, potvrdením pomocou tlačidla OK udeľujete súhlas nám a našim partnerom s použitím cookies pre nevyhnutné, analytické a marketingové účely na tomto zariadení. Voľbou Nastavenia môžete sami určiť, aké skupiny cookies je možné spracovávať, poprípade ich spracovanie úplne zakázať. Ukladanie potrebných cookies prebieha vždy, a to v záujme zachovania funkčnosti webovej prezentácie.
Cookies
V tomto okne môžete zvoliť kategórie cookies v súlade s vlastnými preferenciami.
Tieto cookies zaisťujú bezproblémovú prevádzku internetového obchodu. Umožňujú napríklad vloženie produktov do košíka, objednanie, či prihlásenie do obchodu. Nevyhnutné cookies nemožno deaktivovať, pretože by došlo k narušeniu správneho fungovania internetového obchodu.
Preferenčné cookies umožňujú, aby si internetový obchod zapamätal informácie, ktoré menia správanie a vzhľad internetového obchodu. Je to napríklad jazyk internetového obchodu.
Analytické nástroje, akými sú napríklad Google analytics môžeme sledovať, ako internetový obchod používate, z akých zdrojov a technológií k nám prichádzate. Na základe týchto údajov môžeme internetový obchod neustále vylepšovať, aby bol pre vás čo najlepší. Všetky údaje sú anonymizované, konkrétnych užívateľov teda identifikovať nevieme.
Spoločne s nástrojmi tretích strán môžeme zobrazovať vami preferované reklamy v partnerských sieťach presne podľa vašich záujmov. V prípade nesúhlasu je pravdepodobné, že vaše záujmy a preferencie nebudú zohľadnené a bude sa vám reklama zobrazovať plošne.